Til forsiden
Om Gorm Poulsen
Renovering af
MG TA 1937
Morgan +8 1972
Morgan Fabriken
Biler til salg
Stumpemarked
Tekniske artikler
Kontakt

Morgan +8 1977 - SOLGT !!



Denne flotte Morgan +8 kommer fra Gran Canaria

Bilen er venstrestyret med følgende data:

- Chassis R 8336
- Engine nr IOA-19197
- Axle nr C77-465

Motor er naturligvis den kendte Rover V8, 3.500ccm

Gearkassen er ligeledes den originale Rover 5-trins

Lakeringen er den originale, specielt bestilte Ford Fiesta Red Metallic ICI P030 Cellulose

Som det fremgår står bilen snorlige i en flot farvekombination med det lyse læderindtræk - helt uden hverken råd i træværk eller rust - de har jo ikke meget saltning af vejene på Gran Canaria...

Men først lidt historie:

Bilen blev leveret 5 december 1977 til Mrs. G.Buck, Caracas, Venezuela. Om den blev afhentet af fru Buck på fabrikken i UK eller om den blev afskibet til Venezuela vides ikke. Certificatet fra Morgan fabrikken siger: "Supplied direct to customer" (se foto i billedrækken)

Som det fremgår af fotos, så er der monteret badges fra automobilklubber i Peru, Argentina og Spanien ligesom en badge fra den engelske Morgan Club

Men hvorom alting er - som man siger - så blev bilen i hvert fald indregistreret d 30 marts 1979 (1½ år efter leveringen) på Gran Canaria (Las Palmas), hvor den så har kørt siden. Bilen har her haft to ejere, den første fra 1979 til 1989 - den sidste fra 1989 til 2016, hvor jeg hentede den til Danmark. Den sidste ejer opbevarede bilen i en udstilling (sammen med et par Rollser og Porscher) og kørte kun sjældent i den.


Efter hjemkomsten fra Gran Canaria, men inden fremstilling til syn og den efterfølgende afgiftbetaling, har bilen fået...

- renoveret bremsesystemet med nye hjulcylindre og bremseslanger hvor nødvendigt

- nyt håndbremsekabel monteret(noget af et job...)

- monteret en renoveret køler til 4.800,- (Nissens Kølerfabrik)

- et nyt batteri

- ny benzinpumpe monteret

- nye viskerblade monteret

- monteret kalechestrammere

- et par kontakter i instrumentbordet er skiftet

- monteret de lovebefalede sideblink på forskærmene

- nye tændrørskabler og nyt strømfordelerdæksel

- ny tændspole isat

- nye hjulcylindre og bremsebakker på baghjulene

- 5 nye Continental dæk monteret

- nye paraboler i forlygter

- SU karburatorerne renset og justeret ind af en ekspert

- ny slanger til varmeapparatet

- ny blæsermotor i varmeapparatet

- nye vindafvisere monteret på siderne af forruden

- monteret en som ny, men brugt læderrem hen over motorhjelmen


Følgende kosmetiske ting skal dog laves af køber, da jeg ikke selv har tiden hertil:


- lille flænge i kaleche (se foto)

- sideruder, der naturligvis også følger med bilen, bør have en times tid kærlig hånd

Lædersæderne mv har netop fået en omgang læderfarve, så interiøret nu fremstår noget flottere end på de viste fotos. Kontakt mig for at få ca 15 fotos tilsendt af fornyelsen



Herudover kører jeg selv en +8 fra 1972, importeret fra Sverige. Har haft den i nu 10 år og renoverede den i vinteren 2015/16 med adskillelse, ny lakering, nyt indtræk og konvertering til trådhjul (se mit menupunkt "Morgan +8 1972)


Er du interesseret i denne pæne røde originale Morgan +8, så står den i min garage i Kolding, hvor den kan beses og prøvekøres

Klik på foto for større billeder

Med venlig hilsen

Gorm Poulsen
4050 8826
Medlem af bestyrelsen i Dansk Morgan Club
Redaktør af klubbens medlemsblad

Ser frem til en snak med dig omkring Morgans..

"..og husk, kan du finde en bedre Morgan +8 til samme pris eller en Morgan +8 i samme stand, men til en billigere pris - så skal du slet ikke interessere dig for min udbudte +8.."

Alle fotos er fra September 2017 - billeder af de nyrenoverede lædersæder og andet læderinteriør er IKKE vist